Dinsdag (promotie) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Dinsdag (promotie) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Dinsdag (promotie)

Blijf op de hoogte en volg Tamara

15 November 2016 | Thailand, Phuket

Alhoewel ik goed heb geslapen ben ik nog erg moe als het alarm afgaat. Ik wil graag blijven liggen en bedenk dat ik mijn kleine huisdiertjes niet meer gezien heb nadat ik gisteren heb opgeruimd. Gelukkig.

Net wanneer ik opsta en me klaarmaak zie ik naast mijn kussen een giga kakkerlak. In paniek zet ik alvast één been naar voren. Slaat helemaal nergens op natuurlijk, want met een beetje Muay Thai maak ik echt geen indruk op dat insect. Ik draai een rondje in paniek. Wat nu? Als ik weer kijk naar de plek is de kakkerlak weg. Gadverdamme!! Dadelijk zit die nog tussen m'n bed! Of kruipt die achter mijn bed om 's avonds weer tevoorschijn te springen. Ieuw ieuw ieuw.

Ik kijk alles na en 5 minuten later kruipt er een paar centimeter van mijn bed precies zo'n kakkerlak weg. Hij rent naar een hoek in mijn kamer en ik kijk rond voor iets dat ik kan gebruiken om de kakkerlak een oplawaai te geven. Het beste dat ik kon vinden was mijn selfiestick. Ik kreep dat ding en ruk hem uit elkaar. Vanaf nu is dit mijn persoonlijke hockeystick. Ik ren naar de kakkerlak en sla hem in een paar bewegingen de hoek van de badkamer in. Zo het doucheputje in. Komt 'ie er toch gewoon weer uit! IEUW.

Ik dus met de douchekop erachteraan. Doet die het niet meer. Het meeste water glipt uit de douchekabel voordat het überhaupt bij de douchekop aankomt. Oké. In paniek grijp ik mijn zelfgemaakte hockeystick en kegel ik die kakkerlak weer het doucheputje in en zet ik meteen weer de douche aan. Wow. Wat een professionele actie. Ik blijf nog even goed sproeien zodat ik zeker weet dat die goorlapperij mooi wegblijft. Daarna sluit ik toch ook maar even de deur van de badkamer goed af.

Dan kleed ik me gauw aan en ga ik naar de training. Nep is er weer en we trainen goed. Hij ziet er trots uit, dus het zal wel goed gaan. Één voet kan ik niet goed gebruiken met schoppen, want die is een beetje gekneusd en blauw. Er komt een andere Thai naar me toe, een trainer die normaal betere personen traint, en die zegt mij dat ik vanmiddag les krijg van hem. Dat heeft hij met Nep geregeld. Oh wow. Volgens mij wordt ik nu even gepromoveerd hier. Haha. Ik voel me vereerd en kijk er enorm naar uit. Ik baal wel een beetje dat ik net mijn voet geblesseerd heb en dat mijn armen ook niet zo hard willen slaan omdat ik me weer eens verbrand had gisteren. Daar moet ik dan maar doorheen gaan bijten.

's Middags doe ik niet veel. Net voor de training ga ik nog even naar de winkel en dan loop ik naar de gym. Ik weet niet precies wat ik moet doen of waar ik moet zijn, dus ik doe maar gewoon wat ik altijd doe. Na een paar minuten staat de Thaise coach al naast me. "Four thirty I train you". Oke. 16.30 uur dus. Prima. Ik doe mijn warming-up (touwtje springen en stretchen) en zorg dat ik net voor half 5 klaar ben. Ineens is de nieuwe coach er al en hij zegt dat ik met hem moet meekomen.

Hij leert me eerst hoe ik fatsoenlijk mijn eigen handen kan omzwachtelen. Ik moet het een paar keer nadoen zodat ik goed weet hoe het moet. Dan beginnen we met trainen. Ik moet beter op mijn houding letten en krijg een paar defensieve technieken en aanvalscombinaties aangeleerd. Het is erg nieuw allemaal op deze manier en het gaat dus ook niet even snel als anders. Ik verontschuldig me dat ik iets voor de derde keer fout doe. Ik had het nu wel moeten weten. "I am slow" zeg ik. "No. You no slow. You are champion.". Hahahaha. Champion.

Ik ben ontzettend dankbaar voor de goede en intensieve training, maar ik heb ontzettend veel aan mijn hoofd met al die nieuwe dingen. Na een uur zegt de trainer dat het genoeg is voor vandaag. Ik besluit dan nog even zelf met wat gewichten te trainer. De nieuwe coach zoekt me gauw op bij de gewichten en zegt dat hij me klaar gaat maken voor een gevecht. Hij wijst naar de man uit Nieuw Zeeland en zegt dat ik over een maand met hem moet vechten. Ik slik, want ik zag diezelfde man zojuist een boksbal in elkaar trappen alsof het niks was. De boksbal hing er nog steeds krom bij.

Ik voel me vereerd dat ze me willen trainen voor gevechten, maar ik wil geen gevecht gaan doen hoor. Ik wil alles kunnen, maar ik wil niet doelbewust op iemand in gaan slaan of trappen. Morgen om 8.30 uur krijg ik weer training van deze man. Ik neem aan dat ik echt opgewaardeerd ben nu en daar voel ik me wel trots op.

Na de training vraag ik een paar mensen of ze mee willen eten bij de plek waar ik gisteren was. De Fransman en de Deen willen wel mee, dus we lopen rond 19 uur samen naar het restaurantje. Onderweg worden we ingehaald door de Engelse nerd. Hij wijst ons een restaurantje waar hij die dag geweldig goed had gegeten. Terwijl hij wegloopt besluiten wij inderdaad daar te gaan eten en gaan we zitten.

De Fransman zegt dat zijn trainer (de kale van het zwembad) had gepraat over mij. Hij zei dat hij mij had getraind in het zwembad en dat ik Muay Thai zo leuk vond. Dat had hij duidelijk aan me gezien. Leuk hoor. Misschien is dat ook wel een reden geweest voor mijn "promotie". De kale Thai wil morgen na de ochtendtraining weer met mij trainen in het zwembad.

Na een heerlijk diner en positieve vooruitzichten voor morgen ga ik naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 7824

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 31 December 2016

Thailand

Landen bezocht: