Zondag (kevers) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Zondag (kevers) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Zondag (kevers)

Blijf op de hoogte en volg Tamara

13 November 2016 | Thailand, Phuket

Het is zondag. Vandaag is er geen training. Heerlijk zo'n dag vrij. Ik slaap lekker uit totdat er rond 11 uur iemand op de deur klopt. Ik sla de deken om en doe open. Het is de Deen die vraagt of ik zeker weet dat ik niet mee wil. Ik weet het zeker. Ik blijf gewoon lekker hier hangen. Ondertussen komt de verslaafde ook naar buiten. Hij vraagt of ik nog iets met hem wil doen. Bedankt, maar ik blijf gewoon liever even rondom mijn kamer hangen vandaag.

Ik kijk nog even lekker lui wat series op bed en loop dan eindelijk eens naar de winkel. Het is tijd voor echte Thaise snacks. Ik kijk rond in de winkel en kom terug met verschillende nootjes, zeewier snacks en vissnacks (die leken op kroepoek). Onderweg naar huis probeerde ik het zeewier. Het lijken gewoon stukjes Nori-bladen waar je normaal sushi in rolt. Het smaakt nergens naar. Jammer.

Dan probeer ik gezouten tuinbonen. Nope. Dat is ook niks. Geen wonder dat dat niet bij ons in de schappen ligt. Misschien zijn de gezouten erwten dan iets? Ik neem een handje en bedenk dat Nederlanders toch zo gek nog niet zijn. Gebakken en gezouten erwten zijn namelijk ook gewoon goor. Ik pak een handje kroepoek. Dat ken ik wel en dat gaat er altijd prima in. Maar het bleek toch ook geen kroepoek te zijn.. Het waren gewoon stukken gedroogde vis die eruit zagen als kroepoek. Het had verder niks weg van kroepoek. Gadverdamme wat een gorigheid. Toen ik bijna bij mijn kamer was heb ik dat zakje maar direct aan spelende kinderen uit de buurt gegeven. Ik snap echt niet waarom, maar zij waren er wel blij mee..

Eenmaal op mijn kamer had ik nog 2 zakjes over. Een zakje met cashew noten, waarvan ik nog steeds het volle vertrouwen had dat dat wel lekker zou zijn en een zakje met pinda's met een honinglaag. Ik pakte het zakje met honingpinda's. Dat smaakte al een stuk beter, maar ook dat kwam lang niet in de buurt van een lekkere snack. Jammer. Mijn Thaise ervaring van de dag viel een beetje tegen. Ach, ik heb het tenminste geprobeerd.

Ik blijf nog even op mijn kamer hangen en krijg langzaam steeds meer zin in chocola. Ik besluit weer naar de winkel te gaan en daar wat (echt) lekkere dingen te kopen. Ik kocht van alles. Koekjes, chocola met nootjes, chocola met koekjes, kinder bueno's, karamelpopcorn en een magnum. Het is tijd om eens even goed te genieten vandaag!

Onderweg naar mijn kamer maakte ik de magnum open. Hij was wel oké, maar leek ook al niet op een "echte" magnum. Wat gek, het zag anders gewoon precies hetzelfde uit als de magnums thuis. Het ijs van binnen is echter anders en ook de chocola heeft een iets andere smaak. Misschien komt dat door de temperatuur?

Ik bedenk wat ik nog zal doen vandaag. Ik ben nu hier en er is nog zoveel te zien in de buurt! Maar waarom zou ik? Het is mijn vakantie en als ik meer zin heb om met m'n luie reet op bed te liggen Netflixen moet dat ook gewoon kunnen. Ik ga gewoon doen waar ik zin in heb en vandaag is dat nou eenmaal niet meer dan Netflix & chill.

Op mijn kamer scheur ik de zak met karamelpopcorn open. Ik kocht dat wel eens bij de Albert Heijn en daar kon ik altijd enorm van genieten. Hier smaakte de popcorn ook al raar. Het lijkt wel gezouten popcorn met Werter's Original snoepjes eroverheen gesmolten. Bah. Die heb ik regelrecht de prullenbak in gemikt. Smaakt nou niks lekker hier?

Tijd voor een stuk chocola dan. Vol goede moed open ik een pakje chocola met nootjes, maar de chocola bleek al flink gesmolten te zijn. Shit. Gauw eet ik het op terwijl ik de rest in de koelkast leg. Misschien is dit een teken dat ik me niet zo moet laten gaan hier.

Rond een uur of 7 wil ik toch nog iets te eten halen. Niet teveel, maar iets kleins en warms als dat kan. Geen idee waar ik heen ga, maar ik begin te lopen. Ik loop naar de gym en bij de gym komt de rasechte Fransman me tegemoet. We praten even met handen en voeten over eten. Hij heeft net eten gehaald en duwt me een zakje met een satéprikker gevuld met vlees en komkommer in mijn handen. Oh wow. Dankje. Ik loop door en bedenk me dat dit precies is wat ik nodig had. Niet veel, maar een beetje. Gewoon wat vlees en een beetje groente. Alsof hij het gehoord had. Terwijl ik loop eet ik het op. Het is nog hartstikke warm en smaakt heerlijk. Ideaal.

Misschien had het zich dan toch geloond dat ik hem gisteren oordopjes had gegeven toen hij klaagde dat hij niet kon slapen van het lawaai.

Ik loop een kort rondje om de gym en loop dan naar de kamer van de Fransman. Als ik aanklop doet hij open in zijn onderbroekje. Oh. Eh.. "Merci. C'est magnifique." zeg ik terwijl ik naar het lege zakje wijs. Hij knikt alleen vriendelijk terwijl ik doorstamel "You show me where tomorrow?" "Eh.. Ja.. Bonsoir!".

Als ik wegloop komt Pete aan. Hij wil een knuffel. Hahaha. Oké dan. Prima. "See you tomorrow. Tomorrow training!" zeg ik terwijl ik door loop. Binnen 2 minuten staat Pete echter weer achter me met zijn scooter hoor. Hij wil mij per sé voor mijn kamer afzetten. Oh man. Hier hebben ze echt iets tegen lopen ofzo.

Pete zet me af bij mijn kamer en rijdt gelukkig direct weer weg. Door al dat luie gedoe van vandaag ben ik toch al erg moe. Ik maak me klaar en terwijl ik mijn tanden sta te poetsen zie ik alweer een kever voorbij schieten. Gadver. Ik pak een leeg rolletje toiletpapier en veeg de kever in een beweging richting afvoerputje in de douche. Daar zijn er nog een paar. Ze zijn maar 2 centimeter ongeveer, terwijl er eentje was van zo'n 4 centimeter. Ieuw. Stuk voor stuk spoel ik ze weg. Eentje kruipt onder de wasbak. Die zie ik niet meer terug.

Eenmaal in bed bedenk ik me dat het misschien helemaal geen kevers zijn, maar kakkerlakken. IEUW. Snel google ik plaatjes van kakkerlakken. Jup. Die vieze gore kleine huisdiertjes zijn gewoon kakkerlakken! Ik lees gauw wat informatie. Ik zie die viezerds inderdaad eigenlijk alleen 's avonds. Ik sluit gauw de deur naar de badkamer en kruip in het verste hoekje van mijn bed. Dat is allemaal maar een zorg voor morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 7825

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 31 December 2016

Thailand

Landen bezocht: