Maandag (vertrek groep naar Phi Phi) - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Maandag (vertrek groep naar Phi Phi) - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Maandag (vertrek groep naar Phi Phi)

Blijf op de hoogte en volg Tamara

28 November 2016 | Thailand, Patong Beach

Blondie staat voor de deur. We zouden weer gaan rennen voordat de training begint. Ze heeft ook een aantal buikspieroefeningen gekregen van een andere jongen, die ze samen wil doen tijdens de training.

Het is super warm, dus we lopen eigenlijk alleen. Van rennen komt zo goed als niks vandaag. Blondie praat uitgebreid over de Mexicaan. Dat hij haar zo leuk vond en dat zij niks had gedaan om hem het idee te geven dat hij een kans maakte. Dat ze zelf niet goed het verschil weet tussen flirten en aardig doen tegen hem. Een vriend van haar had gezegd dat hij verwachtte dat ze het wel zelf had uitgelokt, dat gedrag van de Mexicaan. Blondie voelde zich enigszins beledigd maar eerlijk gezegd snap ik die vriend wel. Blondie is lang niet zo onschuldig en onwetend als ze zich af en toe voordoet. Meestal geeft ze dat zelf ook iets later toe.

We lopen onze route samen en ze praat de hele tijd, maar het is wel heel gezellig. Als er geen jongens bij zijn is ze gewoon zichzelf en kan ik goed met haar lachen.

Vrolijk lopen we naar de training. De training valt weer een beetje tegen, maar Blondie zorgt ervoor dat ik elke vrije seconde iets te doen heb. Ik moet "fatsoenlijke" push-ups doen (van haar mag ik niet meer op mijn knieën leunen) en een aantal zware buikspieroefeningen. Ze is erg streng en elke keer als we een oefening gedaan hebben samen, kijkt ze me lachend aan en zegt ze "we're not done". Elke keer! Pffff. Ik voel mijn buik branden. Wat een harde is dat.

Als we klaar zijn lopen we naar onze kamers. Het groepje waarmee we naar de watervallen waren geweest vertrekt zo. Zij gaan een paar dagen naar Koh Phi Phi en gaan daarna samen door naar andere gebieden in Thailand. De Mexicaan en de Gespierde gaan dus ook allebei weg vandaag. De Gespierde komt weer terug voor training bij een gym in de buurt. De Mexicaan heeft verschillende verhalen over wat hij precies gaat doen. Terwijl de groep zich klaarmaakt gaan Blondie en ik brunchen.

We gaan naar ons favoriete plekje in de buurt. Ik neem een omelet, zij masaman curry. Ik proef van haar gerecht. Het is net kip tandori. Het smaakt heel lekker, maar is ook erg pittig.

Na het eten gaan we langs een gym. Woensdag zit mijn maand erop en als het kan wil ik dan ergens anders trainen. Ik hou van de training, maar heb het wel een beetje gezien in mijn gym. Alles is een beetje hetzelfde en wordt wat saaier. Ik heb het gehad hier.

Bij de andere gym zit een of andere pipo achter de balie. Ik heb veel goede verhalen gehoord over deze gym en hij ligt op een hele leuke plek in de buurt van de oude gym, dus ik voelde me wel enigszins enthousiast. Tot dus die pipo achter de balie zat. Ik vraag hem de prijzen maar hij zegt dat er geen kamers meer beschikbaar zijn (bij de gym). Oké..

Eenmaal buiten komt er een goed Engels sprekende jongen op ons af. Als we vragen hebben kunnen we hem om hulp vragen. We praten even met de jongen en hij legt ons uit hoe alles werkt. Hij vind het raar dat pipo ons vertelde dat er geen kamers meer beschikbaar waren, want volgens hem was er wel nog wat. En anders kwam dat wel op korte termijn.

Met de informatieblaadjes van deze gym gaan we terug naar onze kamers. De Gespierde traint al in deze gym, dus misschien kan ik hem nog wat vragen stellen. Eenmaal terug is hij al weg. De rest vertrekt erna.

Blondie en ik blijven nog even hangen en krijgen alles van de gestreste jongens mee. Het is best grappig om anderen te zien stressen terwijl je zelf niets hoeft. Dan nemen we afscheid. Ik knuffel iedereen en wens ze een prettige reis verder. We hebben het met de groep heel gezellig gehad.

Als ze eenmaal weg zijn voelt Stefanie zich niet goed. Ze gaat de jongens echt missen en nu ik misschien ook al gauw weg ben hier voelt ze zich alleen. Ze kijkt me aan en krijgt tranen in haar ogen. Ze wil niet alleen zijn.

Ik snap het gevoel wel. Toen ik hier kwam gingen de leukste mensen ook een voor een weg. Ik voelde me toen ook een beetje achtergelaten. Zeker toen de laatste jongen van dat groepje wegging zat ik daar best wel mee.

Maar nu heb ik dat gevoel niet. Ik vond deze groep wel oké en gezellig, maar niet zó geweldig. Blondie had meer aansluiting met deze groep dan dat ik had. Ik vind het niet zo erg dat ze weg zijn. Blondie wil eigenlijk toch wel met hun meegaan, maar ik maak haar duidelijk dat ik daar nu echt niet heen ga en ze wil ook niet alleen gaan.

's Middags gaan we samen trainen. We doen weer veel oefeningen samen en uiteindelijk krijgen Blondie en ik ook samen training van de beste trainer die er rondloopt. Deze trainer let echt enorm op onze techniek en zorgt ervoor dat we binnen 5 minuten al staan te puffen en hijgen. We zijn erg tevreden, want het is gewoon super fijn als iemand écht goed op je houding en alles let.

Na de training zijn we kapot en besluiten we rustig aan te doen. Een uurtje rusten in de kamer en daarna pas wat eten ofzo. Ik ga me douchen en kleed me om. Ik realiseer me dat ik in slaap zal vallen als ik nu op het bed ga liggen, dus dat doe ik maar niet. Ik loop naar Blondie en vraag of ze nu al wat wil eten. Ze voelt zich niet goed en is moe, maar wil ook nog wel even uit haar kamer.

We hebben allebei niet veel honger, maar willen wel goed eten. We gaan gezellig naar de Reggae bar waar we eerder ook met de Italiaanse man hadden gegeten. Daar waren de porties niet mega groot maar wel heel lekker en bovendien hangt er een gezellige sfeer.

Ik rijd erheen en we bestellen eten en een kokosnoot. Nu echt alleen Blondie en ik over zijn gebleven is het echt heel gezellig. We praten over van alles en lachen ons kapot. Als het eten eenmaal komt hebben we ook wel erg honger. Vandaag komt het goed uit dat de Thai niet bekend staan om hun snelheid.

Als we klaar zijn gaan we al gauw richting bed. Morgenvroeg willen we extra vroeg opstaan zodat we de zonsopkomst bij de Big Buddha kunnen bekijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 7780

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 31 December 2016

Thailand

Landen bezocht: