Vrijdag (barbecue) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Vrijdag (barbecue) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Vrijdag (barbecue)

Blijf op de hoogte en volg Tamara

11 November 2016 | Thailand, Phuket

Om half 7 ben ik klaarwakker. Het is al een heerlijke dag! Vrolijk maak ik mezelf klaar voor training. Het is vandaag vrijdag. Precies een week geleden stond ik hier voor het eerst op de weegschaal. Vandaag ga ik weer.

Voor de training stop ik bij de supermarkt. Daar ga ik net als vorige week op de weegschaal staan. YES! Ik zit alweer onder mijn persoonlijk paniekniveau. Het gaat de goede kant op. Ik ben erg tevreden. De dag kan niet meer stuk.

Ik train, maar de training is best zwaar. Het is ook nog eens echt warm vandaag, wat ervoor zorgt dat ik veel minder energie heb dan normaal. Ik heb de meeste technieken gelukkig al enigszins onder de duim, dus vanaf nu is het vooral veel oefenen. De trainer put me helemaal uit maar blijft lachen. Dat is een goed teken. Ik ben trots op mezelf. Het gaat zo goed tot nu toe!

Als ik klaar ben met trainen ga ik even in de zon liggen. Ik ben blij dat ik toch maar zonnebrandcrème heb aangeschaft, anders was ik alweer zo ontzettend verbrand geweest! Ik ga ook nog even zwemmen en surf daarna wat over het internet. Heerlijk dagje zo.

's Middags train ik weer en het blijft zwaar. Mijn energieniveau is niet zo hoog meer, terwijl mijn kracht wel echt toeneemt. Tijdens de training voel ik een paar keer tijdens het schoppen en slaan al de botten in mijn lichaam. Dat voel ik vaker. Als ik hard schop bijvoorbeeld, voel ik gewoon precies elk botje in mijn voet zitten. En als ik dat voel, weet ik dat ik goed getraind heb.

Na de training ga ik nog een beetje krachttraining doen en dan komt de Fransman naar me toe. Hij vraagt me wat ik vanavond ga doen. Als ik zeg dat ik dat nog niet weet vraagt hij of ik mee wil naar zo'n barbecue restaurant aan de overkant. Daar kun je voor 200 baht (5,30 euro ongeveer) onbeperkt eten. Hij vraagt of ik de Deen en de verslaafde ook mee wil vragen. Prima. De verslaafde wil niet mee, maar de Deen en ik gaan wel mee eten hoor.

Uiteindelijk gaat er ook nog een nieuwe Franse jongen ook mee. Hij praat helaas alleen Frans, dus hij is er eigenlijk voor spek en bonen. We gaan naar het restaurant en ik ben bang dat ik me helemaal vol zal stoppen met eten haha. Als we daar zijn lijkt het wel een wokrestaurant uit Nederland, maar dan met minder keuze en in plaats van dat het personeel het voor je bakt, doe je dit zelf op je tafelbarbecue. Dat is een grillpraat met een rand kokend water eromheen, zodat je ook nog dingen kan koken. Heel grappig en gezellig.

Het eten zelf viel een beetje tegen. Er was op zich veel vlees om uit te kiezen, maar er waren geen kruiden of iets dergelijks waardoor het allemaal een beetje flauw was. Ik vond het vooral leuk en gezellig om te doen. Het heeft wel wat. Maar echt lekker was het dus ook weer niet.

Na het eten zijn we nog bij het zwembad gaan hangen. De verslaafde is er ook bij gekomen. Dat was weer heel gezellig. De Deen en hij vragen of ik morgenavond mee wil gaan naar Patong. Ik weet het niet hoor. Ik krijg echt al de kriebels als ik denk aan Patong en ik ken de Deen en de verslaafde (nog) niet zo heel goed. Oké. De rest kende ik ook niet heel goed, maar daar had ik een beter gevoel bij. De rest vertrouwde ik op de een of andere manier gewoon sneller.

Ook wordt ik meegevraagd om zondag met hen mee te gaan naar een strand. Dat klonk al veel beter dan Patong, dus ik heb daar wel ja op gezegd, maar ik moet hier nog eens goed over nadenken. Misschien dat ik morgen toch naar Patong ga. Dan heb ik het toch eens gezien en meegemaakt. En dan ga ik zondag wel iets anders voor mezelf doen. Misschien weer rustig met de Fransman naar de night market ofzo..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 7766

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 31 December 2016

Thailand

Landen bezocht: