Zaterdag ochtend (zwemmen met Nep) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Zaterdag ochtend (zwemmen met Nep) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Zaterdag ochtend (zwemmen met Nep)

Blijf op de hoogte en volg Tamara

05 November 2016 | Thailand, Phuket

Vannacht ben ik weer wakker geweest. Het trillen van de telefoon met appjes 's nachts maakt me wakker rond een uur of 4. Ik lees dan uit nieuwsgierigheid meteen alles en reageer ook meteen. Ik ben daar dan zo'n uur mee bezig en probeer daarna gauw te slapen.

Om 7 uur gaat de wekker, maar om kwart voor 7 sta ik al enthousiast op. Voordat ik ga wil ik me nog even wegen voor de supermarkt (alle supermarkten hebben hier een weegschaal voor de deur en voor 1 baht kun je je daar wegen). Ik wil toch zeker mijn resultaten goed bijhouden! Even de sportkleding aandoen en mijn haar invlechten. Als ik klaar ben besef ik me dat de tijd er alweer bijna op zit. Ik race naar de supermarkt en ga op de weegschaal staan. Shit. Ik zit over mijn persoonlijke paniekgrens heen. Oké. Da's zeker nog niet ideaal, maar hé. Ook daarvoor ben ik hier he.

Ik ga door naar de training. Ik begin touwtje te springen en me een beetje op te warmen. Dan komt Nep al. Nep schreeuwt weer "kiek", "pans", "wa too" enzovoorts. Hierop weet ik dat ik moet schoppen, slaan en "one-two" (twee keer slaan achter elkaar). Hij praat met zo'n mega accent Engels dat ik de eerste halve minuut altijd eerst stom naar hem sta te kijken en bedenk wat hij precies bedoelt. Maar het gaat. Nep is aardig en rustig en serieuzer dan de andere Thai die direct op me af zwermen als ik even alleen moet trainen van Nep. Nep is wel wat liever voor me, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een meisje ben. Er is een oefening waarbij je je buikspieren moet aanspannen en de Tai komen dan op je buikspieren slaan, zodat ze goed hard worden. Nou, dit doen ze normaal gezien een aantal keren per training, maar bij mij doet Nep het slechts één keer heel voorzichtig. Haha. Vergis je niet, na de training heb ik wel al spierpijn hoor! Nep zijn stopwoordje is namelijk "seet ap", waarna ik 10 sit-ups moet doen en ik tussendoor ook nog tegen zijn handen moet slaan.

Deze training was zwaarder. Ik ben blij als ik dadelijk in het zwembad kan springen om mijn spieren een beetje te laten relaxen. Ik ben dan ook heel blij als Nep zegt "seet ap ya sweem", wat blijkt dat ik nog sit-ups moet doen en dan moet gaan zwemmen. OKE. No problem! Ik loop weg van de gym en zeg dat ik ga zwemmen en dat ik om 16 uur terugkom voor de volgende sessie. "Yes yes". Prima!

Ik ben nog geen 50 meter van de gym af en Nep komt met zijn scooter achter me aan richting gym. Hij kijkt naar de weg voor ons tot het zwembad en maakt een gebaar dat ik bij hem achterop kan. Ik zeg vriendelijk "no thanks. Walk. Healthy". Hij kijkt ietwat verveeld en gebaard weer. Ach what the hell. Mijn knieën zijn een beetje week van de training en het is dan toch ook wel weer lekker om die laatste paar meter niet te hoeven lopen. Met die gedachte spring ik achterop bij Nep en we rijden naar het zwembad.

Bij het zwembad zet hij zijn scooter neer en loopt gefocused naar een kamer ergens boven me. Ik zeg ondertussen dat ik ga omkleden en ga zwemmen. Weet ik veel of hij het verstaat. Ik kom in mijn kamer en spring in mijn bikini. Tijd om even bij te komen! Terwijl ik ga zwemmen staat Nep nog boven op zo'n deur te kloppen. Als ik twee baantjes zwem komt Nep richting mij. Gaat hij nu richting scooter of mij? Ineens staat hij naast het zwembad en springt hij bij me in het water. In zijn sportbroekje. Oké. Dat kan..

Hij zwemt mee en we racen een baantje. Praten doen we niet want ik versta hem toch voor geen zak en hij mij denk ik ook niet. Boeie. Terwijl we naar de overkant racen schiet hij me voorbij. Hij is veel sneller dan ik verwacht had en binnen no-time aan de overkant. Hmm. Zou hij zo sterk zijn dat hij gewoon al het water aan de kant mept? We racen nog een keer, maar hier is geen beginnen aan. Dan zwemmen we een keer onder water. Dat hou ik veel langer uit dan hem. Haha. Fiew. Laat ik jou eens een poepie ruiken, meneertje!

Nep zegt dat ik moet stretchen. Daar hameren ze erg op hier. Stretchen, masseren, uit elkaar trekken die spieren in ieder geval. Hij doet voor dat ik mijn elleboog achter mijn hoofd moet doen. Als ik dat doe pakt hij mijn elleboog en trekt hij deze verder totdat deze een soort van knakt. Dan pakt hij de andere elleboog en doet hetzelfde. Ik had het al een paar keer gezien bij de gym, dus het zal wel ergens goed voor zijn. Voordat ik het weet trekt hij van achteren aan mijn ellebogen totdat ik mijn balans enigszins verlies. Enigszins. Want eigenlijk kon ik mezelf gewoon corrigeren en recht blijven staan. Maar ineens lig ik in Nep zijn armen. Hij lacht. "You are beautiful". OH SHIT. Wat is dit nu weer?

Ik lach ongemakkelijk terwijl ik naar zijn half afgebroken zwarte tand kijk en probeer te gaan staan, maar deze sterke Thai heeft me goed vast. "You sleep". "Eh.. No.". Dan zegt hij "okay" en zet hij me neer. Nog even zwemmen we gewoon door alsof dit allemaal niet gebeurd was en dan gaat Nep gelukkig alweer verder. Als hij uitgebreid in zijn onderbroek staat te douchen naast het zwembad ben ik nog steeds verward. Zo'n gekke dingen gebeuren mij ook gewoon echt altijd..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 7773

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 31 December 2016

Thailand

Landen bezocht: