Zaterdag (barbecue en avondgym) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Zaterdag (barbecue en avondgym) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Zaterdag (barbecue en avondgym)

Blijf op de hoogte en volg Tamara

19 November 2016 | Thailand, Phuket

Om 6 uur gaat de wekker. Ik maak me gauw klaar want ik moet om 6.20 uur echt vertrekken naar de gym. Zou Blondie wel al wakker zijn? Ik loop naar buiten en zie dat er bij haar licht brand. Goed. Ik maak me gauw klaar en klop aan.

Samen lopen we naar de gym. Daar zijn we de eersten. De Fransman is er nog niet en de trainer ook nog niet. Ongeveer tien minuten later komt de trainer pas. Hij zegt dat we nog even op de Fransman wachten, maar ik ben bang dat die nog ligt te slapen. Hij was gisteren ook nog lang bij het gevecht en staat 's ochtends normaal sowieso niet zo vroeg op.

Om 7 uur gaan we dan maar. Met zijn drieën op de scooter van de trainer. Jazeker. Gewoon op z'n Thais. Twintig minuten lang zitten we lekker tegen elkaar aan te zweten.

Dan komen we op het strand. Prachtig. Het is echt super mooi. De Nieuw Zeelandse meid komt net aanrijden op haar scooter. We beginnen de training. Eerst ren ik 2 keer het strand af met de Nieuw Zeelandse. Bah. Ik haat rennen en denk dat ik het echt niet vol kan houden dat hele stuk. Maar tot mijn grootste verbazing jog ik gewoon lekker het strand heen en weer. Wow. En dan gewoon 2 keer! Ik ben trots op mezelf.

Dan slaan we nog 100 keer met onze vuisten en sla ik ook nog 50 keer met mijn ellebogen. Ik ben kapot. Oké nog 100 vuistslagen erbij. Dan ben ik echt uitgeput. Ondertussen zijn we al een uur bezig en gaan we weer terug. Vanavond organiseert de trainer een barbecue. Ik moet nog even kijken wie allemaal komt en geld verzamelen (100 baht per persoon, da's ongeveer 2 euro 65).

Blondie en ik gaan nog even slapen. Dan staat de kale aan de deur. Of ik na de training wil komen helpen met het organiseren van de barbecue. Tuurlijk! Doen we.

Rond 12 uur gaan Blondie en ik lunchen. We willen graag fruit, maar dat is moeilijker te krijgen dan gedacht. We lopen een heel stuk en komen uiteindelijk bij een restaurantje uit waar een hoop fruit op een kraampje ligt. We bestellen daar een fruitsalade en ik neem een lemon shake. Heerlijk! Blondie neemt een verse kokosnoot en ook nog rijst met groenten erbij.

We kletsen terwijl we genieten van het heerlijke eten. Morgen gaan we toch een scooter aanschaffen. Dan kunnen we naar winkels, de Big Buddha, de night market, alles.. De meeste ideeën die ik had bespreek ik met haar en ze wil alles graag samen doen. Prima. Binnenkort gaan wij een zonsopkomst zien vanaf de Big Buddha!

Voor de training komt de kale naar me toe en vraagt hij me om iedereen langs te gaan. Even vragen wie er vanavond allemaal naar de barbecue bij het zwembad komt. Prima. De meeste mensen heb ik wel gehad. Dan train ik een half uurtje. De kale zegt dat ik al erg sterk ben geworden en vooral nog moet oefenen. Na een half uurtje ga ik me al omkleden, want als de kale klaar is ga ik met hem mee naar het winkelcentrum voor de inkopen. Leuk!

Hij komt me halen en zet me eerst af bij het winkelcentrum. Hij gaat zelf kip halen en komt daarna om mij op te halen. Ik begrijp de logica niet helemaal, want ik hoef niks voor de barbecue mee te nemen. Ik besluit maar even te gaan winkelen. Ik heb maar een kwartier en het is echt gigantisch groot. Er zijn winkels, restaurantjes.. Je kunt hier alles kopen!

Gauw loop ik naar de schoenenafdeling. Ik heb nog renschoenen nodig. Er zijn alleen sportschoenen te krijgen en ik zoek daar tussen. Alles beter dan mijn afgetrapte All Stars. Voor 199 baht (5 euro 60 ongeveer) vind ik een paar mooie schoenen die passen. Ideaal! Zelfs een Thaise trainer die ik later bij de barbecue tegenkwam vindt het een koopje.

De barbecue was goed, maar viel een beetje tegen. Er waren maar weinig mensen die zo last-minute konden komen. Het was wel gezellig. Ik heb sowieso de mensen waar ik normaal gewoon bij zat en Blondie bleef flirten met iedereen die maar langskwam. Ze was mij iets te fanatiek, dus ik ben ietsje meer op afstand gebleven.

Toen ik zei dat ik zin had in training zei de Deen dat hij de pads (kussens) wel wilde vasthouden in de gym. "Okay! Let's go!". We staan op en direct springt Blondie ook op. We lopen uiteindelijk met de resterende groep van 5 personen naar de gym. De Deen laat mij een paar trappen en slagen geven en geeft me wat tips. Blondie zit verderop intensief te kletsen met een Mexicaanse jongen en de Fransman is de dans (Wai Kru) aan het oefenen voor zijn gevecht aanstaande donderdag.

Blondie wil een ijsje en laat de jongens deze halen terwijl zij en ik tips krijgen van onze kale coach. Ze zegt tegen de jongens dat ze een ijsje wil, maar dat ze geen geld heeft. Als ik haar geld wil voorschieten wuift ze dat af. Dat was niet de bedoeling. Oké..

De jongens komen terug en delen ijsjes uit. Ook ik krijg toch een ijsje van de vriendelijke Mexicaan. Na een paar minuten laat ik het voor wat het is en leert de Deen me een trucje met de voetbal verderop. Blondie vraagt wel waar ik heen ga, maar blijft (gelukkig) zitten met de Mexicaanse jongen.

We zijn voor de Deen zijn kamer (hij heeft een kamer bij de gym) en hij laat me de foto's zien van zijn zeiltrips. Het zijn echt bizar mooie foto's. Hij heeft super mooie foto's van de zee met de zon, van eilanden, van koraal, van zeedieren. Echt adembenemend mooi. We praten over zeilen en hij raadt me weer ten strengste aan om het eens te proberen. Het ziet er echt heel fantastisch uit.

Ondertussen komt Blondie zeggen dat ze naar haar kamer gaat. De Mexicaan gaat uit stappen en Blondie gaat naar bed. Ik vraag haar of ze het alleen red en ze zegt dat dat prima lukt. Iets later hoor ik dat de kale coach haar naar huis heeft gebracht. Haha. Die maakt het zich lekker gemakkelijk.

Ik speel nog een potje schaak met de Deen en tot zijn én mijn grote verbazing ben ik nog lang zo slecht niet als we beide verwacht hadden. De Deen is fanatiek schaakspeler en denkt dan ook tien minuten lang na over een zet. Tuurlijk wint hij, maar het ging niet zo makkelijk als we dachten. Haha.

Rond twaalf uur ga ik pas naar mijn kamer. Wat een aparte dag zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 7830

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 31 December 2016

Thailand

Landen bezocht: