Woensdag - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Woensdag - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Woensdag

Blijf op de hoogte en volg Tamara

09 November 2016 | Thailand, Phuket

De wekker gaat en ik sta op. Geen smoesjes, Tam. Gaan met die banaan! Ik doe mijn haar in een knot. Of eigenlijk iets wat daarop lijkt, want het is mij nog nooit gelukt om een fatsoenlijke knot te maken. Ik vlecht mijn haar niet meer in, want met het schoppen tegenwoordig komt die vlecht toch nog in mijn gezicht en dat hangt me nu de kont uit.

Ik pak mijn spullen en vertrek. Ik doe extra rustig aan, want ik heb echt geen zin om van te voren uitgebreid touwtje te gaan springen. Ik ben nog steeds niet goed en elke keer als ik het net niet haal tikt dat touw mega hard tegen mijn tenen aan. Een trainer had al gezegd dat ik beter schoenen aan kon doen voor het springtouwen. Die zag me al stunten natuurlijk.

Ik loop naar de spiegel om een beetje te stretchen en vraag Chagrijntje daar om mijn handen in te zwachtelen met het lint. Terwijl hij dat doet lach ik in mezelf. Ik weet wat hij doet, hij maakt me een f'cking ninja!

Pete komt met me trainen en wil vaker met me "clinchen", Hierbij heb je elkaar vast bij de nek en trap je met je knie op elkaar. Het hoort zich heel stoer aan, maar het ziet eigenlijk gewoon uit als wat stuntelig geknuffel. Ik ben geen fan.

We oefenen buiten en Pete is maar bezorgd dat ik moe wordt. Nee Pete, "Let's go!". Hij vraagt of ik eet. Ja, tuurlijk eet ik. Ik denk dat hij me wil vragen of ik mee wil eten met hem vanavond, maar ik hou me van de domme. Ik heb echt geen zin om met hem te eten terwijl we moeten praten met handen en voeten. Dan vraagt hij of ik drink. "Yes. Water". Hij lacht en zegt "Beer". Nee dankje. "No beer".

Na de training komt Pete naast me zitten. Hij rolt de linten voor me op. Prima. Dan begint hij weer te brabbelen over dat "sawimmingpool". Ik besluit het op een andere manier te proberen en zeg "No. I go to room. I call now." en maak een telefoongebaar met mijn hand. Via Chagrijntje, die blijkbaar net iets meer Engels kan, vraagt hij of ik een "boyfriend" heb. YES. YES I HAVE BOYFRIEND!!

Ik spring in het zwembad en voor het eerst houdt ik mijn haar boven water. Ik voel me nog steeds uitgeput en heb geen zin om uitgebreid mijn haar te wassen onder de douche dadelijk. Ik wil siësta gaan houden en zonder mijn haar te hoeven doen ben ik in no-time de douche uit en droog. Heerlijk!

Na mijn middagdut bekijk ik wat er allemaal te doen is in de buurt. Eigenlijk wilde ik renschoenen aanschaffen en naar de Big Buddha rennen, maar ik hoorde dat het daar erg steil is en dus heel moeilijk wordt. Hmm. Dan maar eerst een keertje erheen wandelen. En als ik toch ga wandelen, dan wil ik eigenlijk daar zijn wanneer de zon opkomt. Daar is een mooi uitzicht over Phuket en het lijkt me mooi om te zien hoe het licht zich over Phuket verspreidt. Enthousiast zoek ik op internet naar andere dingen in de buurt. Een schietbaan. Dat lijkt me ook wel cool. Wanneer ik mijn slaapritme iets beter op orde krijg ga ik eerst eens naar de Big Buddha lopen.

Ik maak me klaar voor de training en hoor een paar deuren verderop de jongen uit Noorwegen schreeuwen. Jup. Trump is president geworden van Amerika. De jongen gaat niet trainen want hij is bezopen en dan is het blijkbaar niet goed om te trainen. Oké. 16.00 uur en al 5 biertjes op.. Had die ook gewoon thuis kunnen blijven.

Ik ga trainen. Ik train zelf met een boksbal en ik train samen met Pete. Het lijkt hem geen zak te interesseren dat ik eerder heb geroepen dat ik een vriendje zou hebben. We trainen en na de training ben ik moe. "You me sawimming" zegt de enthousiaste Pete weer. Ik reageer weer verbaasd maar ik weet ook dat iedereen tegen deze tijd in het zwembad hangt, dus ik zie nog geen direct probleem. "I swim now" zeg ik. Hij pakt zijn spullen en loopt met me mee. Als we er zijn loopt Pete direct naar anderen. Gelukkig. Ik kleed me om en ga toch zwemmen. Eenmaal in het zwembad springt Pete er wel ook bij, maar het blijkt dat hij niet eens kan zwemmen. Hahaha. What the fuck.

Er komen al snel anderen vanuit de gym naar het zwembad. De jongens springen erbij en we zijn gelukkig nu met een redelijke groep. Er wordt gepraat over van alles en nog wat en daarna vertrekt Pete. Ik blijf nog even hangen en kletsen en ga dan douchen.

Ik heb enorm zin in KFC en ik ben verderop de weg al een tegengekomen, dus na het douchen loop ik daarheen. Als ik loop stopt een scooter voor me. Het is één van de oudere trainers van de gym. Hij vraagt waar ik heen ga en zeg "eat". Ik vind het eigenlijk wel fijn om even niet te hoeven lopen, dus stel voor de rest geen eisen waar hij me afzet. Hij zet me af bij het restaurant om de hoek waar ik al 2 keer eerder ben geweest met jongens van de gym. Prima. Ik neem een kokosnootsapje (zonder suiker!) en gebakken vis met groenten en friet. Het viel allemaal erg tegen, dus dat restaurant hoeft voor mij eigenlijk echt niet meer.

Ik loop rustig terug en kijk nog even rond. Ik ben zo uitgeput dat ik vroeg naar bed ga. Morgen moet ik weer vroeg op en ik hoop dat ik vannacht eens een nacht door kan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 7819

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 31 December 2016

Thailand

Landen bezocht: