Zondag (strand met de jongens) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Zondag (strand met de jongens) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Zondag (strand met de jongens)

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 November 2016 | Thailand, Phuket

Het is eindelijk zondag. Vandaag is er geen training. Ik wordt rustig wakker en spreek met Blondie af dat we een scooter gaan huren. Dan kunnen we meteen door de buurt crossen en dingen bekijken.

Vol goede hoop kloppen we aan bij de Fransman. Even vragen waar hij precies zijn scooter heeft gehuurd en wat deze kostte. De Fransman moet eerst wakker worden en rustig opstaan. Dan neemt hij ons mee naar die zaak.

Prima. We wachten en gaan dan op de Thaise manier (3 personen op 1 scooter) naar die scooterzaak. Het is best te doen. Eenmaal bij de scooterzaak vraagt de eigenaar ons 2000 baht voor 2 weken, terwijl de Fransman zijn scooter een maand huurt voor 2400 baht. Een belachelijk verschil, dus we doen het niet.

We rijden naar een andere scooterzaak en vragen hoeveel het daar kost. 1400 baht voor 2 weken. Oké. Prima. De vrouw van de zaak maakt papierwerk in orde. Ik wijs haar erop dat er al krassen op de scooter zitten. Ze pakt een blaadje erbij waarop je alle schade kunt tekenen, zodat het is vastgelegd en maakt een kopie van mijn paspoort. Dan moeten we tekenen. Op het blaadje zien we dat de vrouw een 2 door de 1 heeft gezet. We moeten 2400 baht betalen voor 2 weken. Eh.. Nee dus. "You said 1400. Not 2400?". "Yes, for one week. You want two week.". Ja daag. Dikke shit mevrouwtje. 1400 en 1400 is nog steeds 2800, dus je weet dat je ons zit te bezeiken. Dikke doei. "We don't want. Can I have copy passport?". Ik grijp de kopie van mijn paspoort en we lopen weg. Oplichterij.

Dan gaan we lunchen bij een restaurantje. Het is een grappig restaurantje met heel veel keuze. Je kunt gaan voor Thais, Italiaans, Mexicaans en Europeaans eten. Heerlijk. We bestellen en kletsen wat. De vriendin van de Fransman komt vanavond.

Na het eten komt er een man die ook in de gym traint. Hij sluit zich bij ons aan samen met zijn trainer. We blijven nog even hangen en kletsen. Daarna gaan we met zijn drieën weer terug naar de gym. We gaan de eigenaar vragen of we een scooter van hem kunnen lenen, maar hij blijkt pas om 6 uur 's avonds weer daar te zijn.

Eenmaal terug bij onze kamers weten we niet goed wat we moeten doen. We zijn allebei moe, maar willen ook niet de hele vrije dag voor de rest in onze kamers zitten. Bij het zwembad zitten een paar jongens en we lopen daar even heen.

De jongens gaan naar het strand en vragen of wij ook mee willen. Blondie en ik kijken elkaar vragend aan. Ik hoef niet per se naar het strand. Ik heb niks met het strand, maar ik weet dat Blondie wel graag wil gaan en alles is beter dan hier zitten te niksen. Zij kijkt naar mij omdat ze niet zonder mij gaat. We praten onderling even kort in het Duits en besluiten dat we gewoon meegaan. De jongens nemen ons mee achterop hun scooters.

We rijden naar een strand en blijven daar even hangen. Het is heerlijk warm en we liggen lekker op het strand met een fruitshake. Al genietend van het limoensapje geniet ik van de zon en de geweldig mooie omgeving.

Na een uurtje gaan we naar een ander strand. De Mexicaan wil graag surfen en dat is beter te doen op dat andere strand. Hij huurt een surfboard en moet nog een formulier invullen. "No man, that's okay. I'm not going to bring it back anyway" zegt hij. Hahaha. Gelukkig kan de Thaise jongen er ook wel mee lachen. Hij heeft een uur en dan moet hij de surfplank weer terugbrengen, dus hij vliegt het water in. Cool man. Ik wil ook leren surfen.

Ik zwem even lekker in de zee en praat met de verschillende jongens. Het is echt een mooie dag en sommige jongens zijn echt grappig.

Dan begint het te regenen. "I am going out of the water, I don't want to get wet" zegt één van de jongens. Hahaha. Juist. Maar toch werkt het wel zo. Alle toeristen vliegen het water uit.

Ondertussen is het al avond en hebben we honger. We lopen naar wat restaurantjes en bekijken het eten. Het is allemaal erg duur bij het strand en het eten dat we voorbij zien komen ziet er niet echt spectaculair uit. Aangezien de regen ook alweer voorbij is besluiten we terug te rijden en in de buurt van de gym te gaan eten.

We komen uit bij Ali's BBQ. Hier is een beperkte keuze aan barbecue vlees. Ik heb geen zin in de rest, dus probeer de spareribs hier. Samen met Blondie deel ik een portie rijst en groenten. De spareribs vallen hendig tegen. Ze zijn zo scherp dat ze gewoon niet lekker zijn. En bij de rijst hebben ze iets geduwd dat de smaak ook compleet verziekt. Ik ben altijd blij met eten, ook al is het van iets minder kwaliteit, maar Blondie is er helemaal niet blij mee. Ze eet het niet op en heeft er veel over te zeggen.

Na het eten gaan we terug naar onze kamers. Ik ben kapot. Ik ga naar bed en val super snel in slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 7755

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 31 December 2016

Thailand

Landen bezocht: