Vrijdag - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Blijf op de hoogte en volg Tamara

18 November 2016 | Thailand, Phuket

Vannacht was ik rond 2 uur wakker. Blijkbaar heb ik nieuwe buren die nog niet gewend zijn aan het tijdsverschil, want ze hadden de televisie keihard aan. Ik gefrustreerd aankloppen, maar niemand deed op. Frustrerend man. Gelukkig heb ik nog oordopjes en kan ik die indoen.

Ik wordt om 7 uur wakker en kan rustig opstaan. Ideaal. Ik heb gelukkig nog gewoon genoeg kunnen slapen. Ik train en na de training zie ik een nieuw groepje jongens voorbij draven. Het zijn vier Britse jongens. Twee daarvan delen de kamer naast mij.. Aha.

Ik doe rustig aan en heb geen energie. Ik twijfel of ik wel naar de training in de middag zal gaan, omdat ik echt helemaal op ben. Toch ga ik. Ook al doe ik niet veel, alles dat ik doe is mooi meegenomen.

Ik krijg de dans geleerd die je tijdens een gevecht van tevoren kan doen. Dit hoeft niet, maar is een traditie en toont wel respect. Daarna krijg ik een flinke training en tot mijn verbazing gaat het vrij goed. Als ik klaar ben en zit uit te puffen komt de baas naar me toe. Normaal praat hij nooit met me. "New girl" zegt hij met een lachje. Meteen sta ik op. "Where?".

Vol enthousiasme loop ik rond. Het regent keihard, maar er is nog niks te zien. Het meisje is nog geld aan het pinnen hoor ik. Zenuwachtig huppel ik heen en weer. YES! Een ander meisje! Misschien krijg ik dan iets meer ademruimte hier.

Dan staat er ineens een meisje voor de gym. Blond, dun. Dat zal haar wel zijn. Ik loop er op af en maak kennis. Het meisje komt uit Zwitserland en kickbokst al een jaar. Ze wordt naar haar kamer gebracht, maar ik heb mijn indruk wel al gemaakt denk ik.

Om 7 uur ga ik eten met een groep jongens. Ik had het kamernummer van het nieuwe blonde meisje gehoord, dus ik ga een half uur van tevoren even vragen of ze mee wil. Een ideale kans om lekker te eten en het grootste gedeelte van de mensen hier te leren kennen. Dat ziet zij ook in, dus ze zorgt ervoor dat ze om 7 uur klaarstaat. Super!

Om 7 uur gaan we eten. Het is een grote groep geworden die mee komt eten, dus dat is ideaal. We eten uitgebreid, maar moeten op tijd zijn voor het gevecht. Precies wanneer het stadium opent zijn wij terug en gaan we naar binnen. Blondie en ik hebben beide geen camera, dus ik besluit nog naar mijn kamer te rennen.

Wanneer ik naar mijn kamer ren staan er een paar Thaise buren naast hun huis. Ze reageren enthousiast als ze me langs zien rennen en vragen of ze me kunnen brengen met hun scooter. Super lief dat ze meedenken. Het is een van de eerste gevechten die mag plaatsvinden na de rouwperiode voor koning Bhumibol, dus de hele samenleving is enthousiast.

Wanneer ik terugkom in het stadium gaat het beginnen. Ik ben zo enthousiast! Er komen 2 kinderen de ring in. Ze zijn een jaar of 7. Het ziet heel schattig uit. Ze beginnen met de traditionele dans. Ik bespreek met een jongen naast me dat dit in Europa echt niet zou kunnen. Ze zijn echt nog heel jong en klein.

Dan begint het. Ze hakken op elkaar in. Schoppen, slaan, echt volle agressie. Ik zit met open mond te kijken. Afschuwelijk. Naast de ring staan de trainers te schreeuwen. Af en toe zijn die nog enthousiaster dan de kinderen zelf. Ongelooflijk. Ik vind het echt onmenselijk. "It's just the culture.." zegt een Italiaan voor me. Culture? Dit is ziek man. Geschokt kijk ik naar de jongen naast me. Dit had écht niet gekund in Europa.

Ik kijk een paar gevechten aan. Er zijn jonge kinderen, oudere kinderen en oudere mensen in de 60. Deze gevechten wil ik liever niet zien. Ik voel me daar echt niet fijn bij.

De gevechten van jongens en meisjes die wat ouder zijn vind ik heel leuk om te zien. Heel spannend. Er waren twee meisjes die tegen elkaar vochten en dat zag wel spectaculair uit. Ze waren beide ongeveer even goed, dus het ging er niet heel hard tegenaan. Dan waren er twee jongens die tegen elkaar vochten. Wow. Dat was echt een super gevecht! Ze beukten op elkaar in en vlogen zo op elkaar af dat ze samen over de touwen de ring uit vielen. De scheidsrechter die rondjes om hen heen bleef lopen had hun nog net bij hun voeten kunnen vasthouden. Spannend man!

Blondie heeft niet veel kunnen slapen de afgelopen nacht en aangezien we morgenvroeg alweer vroeg op moeten, vertrok zij al met een andere jongen van de gym.

Tenslotte kwam daar dan de Canadese man die bij ons traint. Het was al 12 uur geweest toen hij opkwam. Hij moest vechten tegen een Thai. De Thai was iets kleiner, maar wel veel flinker. Het begon rustig. Ze schoppen wat heen en weer en de Thai maakt nog een radslag ook. Dan hoekt de Canadees de Thai om hem vervolgens een harde trap te verkopen. K.O.

De Canadees trapt gewoon even de Thai K.O. in de eerste ronde! Wow! Het zag er zo makkelijk uit, maar de Thai moest worden afgedragen. Van een afstandje ziet het veel minder erg en minder pijnlijk uit dan van dichtbij. Een gevecht is zo anders dan de training!

Enthousiast verzamelt iedereen die traint bij de gym zich bij de gym. Er wordt nog een foto gemaakt van het hele team. Top! Ik laat mijn filmpje zien, want ik heb alles gefilmd. Dan komt mijn trainer. Hij zegt enigszins opgefokt en zegt dat ik snel moet gaan slapen, omdat het al half 2 is en we om half 7 al vertrekken voor een training op het strand. Gauw koop ik nog even wat water en loop ik naar mijn kamer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 7754

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 31 December 2016

Thailand

Landen bezocht: