Zaterdagmiddag en -avond (Chagrijntje & nachtclub) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Zaterdagmiddag en -avond (Chagrijntje & nachtclub) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Zaterdagmiddag en -avond (Chagrijntje & nachtclub)

Blijf op de hoogte en volg Tamara

05 November 2016 | Thailand, Phuket

Na het hele gebeuren met Nep heb ik me even lekker teruggetrokken op mijn kamer. Gewoon even lekker solo. Ik hou nog even siësta en zorg ervoor dat ik op tijd wakker ben om alles goed voor te bereiden voor de training.

Als ik om 16.00 uur bij de training kom blijkt dat ik (weer) een andere trainer heb. Geen probleem. Deze had ik nog niet gehad. Hij blijkt 28 te zijn, maar is wel veel serieuzer. Hij is een stuk harder voor me en als ik niet goed genoeg mijn best doe krijg ik, net als de anderen, gewoon klappen. Heerlijk. We trainen flink samen in de ring en ik moet ook wel wat alleen trainen. Dat is dus het moment dat alle andere Thai die rondlopen normaal hun kans pakken en naar mij toe komen. Voordat ik het doorhad liep er nu dus ook weer een Thai op me af, maar nog sneller dan hem stond ineens mijn coach naast me om op de Thai te mopperen totdat deze gauw door was gelopen. Binnen no-time was mijn coach uit de ring gesprongen (naast de boksballen) om de Thai weg te sturen. Hahaha! Deze man weet wat trainen is!

Deze training was echt zwaar. Het stopwoord van deze trainer is niet "seet up" maar "push up" en daar ben ik nog niet zo goed in. Ik ben blij als de training voorbij is, want ik kan mijn benen en armen echt niet meer hoog optillen.

Na de training loop ik naar de kamer. Nou ja lopen.. Slenteren. Eenmaal bij de kamer kleed ik me gauw om en ga ik nog even zwemmen. Kort dit keer want ik heb het wel even gehad met dat fanatieke bewegen hier. Aan mijn spieren voel ik dat ik de spierpijn nu echt wel mag verwachten.

Als ik klaar ben met douchen ga ik buiten voor mijn kamer zitten. De Franse Belg komt aan en vraagt wat ik nog ga doen. Super dat hij al uit zichzelf komt, want ik wil graag met hem mee eten als dat kan. Hij is hier voor de tweede keer en heeft dus al veel meer ervaring hier. Ook heeft hij een scooter waardoor hij bij iets verdere plekken komt dan ik.

Tijdens ons gesprek sluit een andere jongen zich aan. De jongens gaan eerst zwemmen, daarna gaan we wat eten. De andere jongen heeft zijn scooter helaas al ingeleverd. Hij gaat morgen met een bus verder reizen. De Franse Belg hoopt dat een Fransman ook mee wil gaan eten. Dan zijn we met 4 mensen en 2 scooters. Dat zou fijn zijn.

Als de 2 jongens gaan zwemmen ga ik maar eens een laagje make-up op doen. Het is immers zaterdagavond en als ik het nou goed doe, zit het morgen ook nog enigszins oké. Leuk. Even plamuren.

Als ik klaar ben liggen de jongens nog in het zwembad met de Fransman. De Fransman gaat mee eten. Fijn. Ik wacht terwijl zij zich langzaam gaan klaarmaken en praat met een Thai bij het zwembad over Muay Thai en waarom ik dit kwam trainen. Hij vraagt wat ik heb gestudeerd, maar heeft nog nooit van psychologie gehoord. We praten erover en ook leg ik uit waarvoor een vrouwenopvang voor is. Dat snapt hij allemaal niet, want het is gewoon niet toegestaan om een vrouw aan te raken in zijn beleving. Hij snapt niet dat er mannen zijn die hun vrouwen slaan. Super! Als iedereen nou eens zo dacht hadden we een stuk minder problemen..

De Thai vraagt me of ik een vriend heb en voor het gemak zeg ik maar gauw ja. Ik heb liever dat ze gewoon denken dat ik bezet ben en hopelijk een stapje terug gaan doen in hun versierpogingen. Deze Thai is al oud, dus daar verwacht ik niks van, maar ik neem aan dat hij het wel even aan zijn Thaise kennissen zal vertellen hier.

Wanneer de jongens klaar zijn rijden we naar een restaurant. Ik mag bij de Fransman achterop de scooter. Oké. Ik geef aan dat ik het verkeer hier gestoord vindt en daardoor enige angst heb. Hij moet lachen en zegt dat het in Frankrijk ook zeer chaotisch is waardoor ik geen angst hoef te hebben. Het gaat prima, maar wanneer hij gas geeft en we met zo'n 70 km per uur ongeveer over de wegen scheuren houdt ik toch mijn hart vast. Gelukkig ging alles goed.

In het restaurant adviseert de Franse Belg me om een of andere curry te bestellen. Dat zou wat weghebben van de Pad Thai die ik gisteren bij de gym had gegeten. Ideaal. Doe mij dan die maar! We bestellen het eten en dan vragen ze wat we willen drinken. Eh. Doe mij maar een sprite. De rest pakt allemaal een sapje. Er is kokosmelk, watermeloensap en nog van alles. Ik probeer de kokosmelk van de Franse Belg en besluit de volgende keer ook direct voor kokosmelk te gaan. Heerlijk!

Ik vond het eten niet fantastisch. Van mij mag het morgen weer "gewoon" pad thai zijn hoor. Maar het is wel heel gezellig. We hebben het over mijn trainer. Dat is volgens de rest "de man die nooit lacht", maar ik heb hem gewoon een aantal keer zien lachen hoor..
(Vanaf nu noem ik deze trainer Chagrijntje, want zijn naam weet ik niet)

De Fransman gaat binnenkort vechten. Een echt gevecht waar mensen naar komen kijken en voor moeten betalen. Zijn vriendin komt extra 4 dagen van tevoren naar hem toe om hem aan te moedigen. De andere jongen zegt dat hij er graag bij wil zijn. Misschien dat hij nog even terugkomt naar Phuket.

Na het eten gaan we uit elkaar. De ene jongen zegt dat hij morgen vertrekt en zijn spullen moet gaan pakken. De Franse Belg vraagt of hij nog iets wil doen, maar hij zegt dat hij een rustige avond wil hebben en gaat zijn spullen pakken. De Franse Belg blijft nog even hangen voor mijn kamer. Hij blijft praten en vraagt of ik nog iets wil doen. Ik zou niet goed weten wat en wil eigenlijk ook niet zo graag met één jongen alleen op pad zijn omdat je nooit weet wat kan gebeuren. Ik zeg dat ik nog even ga bellen met het thuisfront en dan naar bed ga. Hij vraagt nu uitdrukkelijk of ik niet mee wil gaan stappen. Ik zeg dat ik wel mee zal gaan als de andere jongen ook mee gaat. Ik neem ondertussen aan dat die jongen, die dus om 7 uur morgenvroeg vertrekt dus ook wel naar bed wil. De Fransman komt ook nog even langs. Die wil zeker niet mee stappen. Hij vraagt of iemand mee gaat naar de masseur. Hoewel ik weet dat de Franse Belg eigenlijk wel mee wil, blijft hij bij mij staan kletsen.

Als die andere jongen ineens weer naar buiten komt staat de Franse Belg nog bij mij te kletsen. Al 3 keer had hij in het gesprek gezegd dat hij bijna naar boven ging. De Franse Belg kijkt naar de jongen en vraagt hem of hij echt niet wil gaan stappen en geeft aan dat ik mee zal gaan als hij meegaat. De jongen lacht en stemt vrolijk in. Oeps. Nou ja. Dan gaan we stappen dus.

De jongen zegt vrolijk dat het wel lukt, met 3 personen op 1 scooter. Dat zien we de Thai ook altijd doen.. Gelukkig heeft de Franse Belg ondertussen met de Fransman gesproken. Hij wil absoluut niet mee, maar leent met alle gemak zijn scooter uit. Super!

We gaan. Ik mag kiezen bij wie ik achterop ga. De Franse Belg is wat breder en roept al gelijk dat ik beter bij de andere jongen achterop kan gaan. Goed. Ik spring achterop en hou me vast aan de scooter. Af en toe remt hij en hou ik hem even vast aan zijn zij. Hij zegt dat dat best mag en vergelijkt me met zijn moeder. Hahaha. "Nou bedankt", zeg ik.

De Franse Belg rijdt achter ons en gilt dat ik de jongen met twee handen moet vasthouden. Nadat de jongen ineens wat harder remde heb ik dit ook maar gedaan. Ik vloog namelijk bijna van de scooter af toen ik me zo netjes aan dat ding wilde vasthouden. De jongen lacht en zegt dat ik zo al wat minder op zijn moeder lijk.

We komen aan bij een bar. Bij de bar staan allemaal vrouwen. Thaise vrouwen. Ik schrik van de jonge leeftijd van sommigen. Ik denk dat er 3 Thaise vrouwen zijn die zeker onder de 18 zijn. De Franse Belg en de jongen wijzen me alle ladyboys aan. Achter de bar staan er een aantal en er lopen er een paar rond. Alle Thaise vrouwen (en ladyboys) zijn op jacht en alle mannen die hier zijn, komen daar ook speciaal voor. Je ziet het aan het type man. Het zijn veelal nerdige types die qua uiterlijk wat afwijken van de norm. Netjes gezegd. Betekent gewoon dat kansloze lelijkerds hier wat aandacht komen zoeken hoor. Ze betalen dan zo'n 1500 baht (ongeveer 37,50 euro) om zo'n vrouw mee naar huis te mogen nemen.

We bestellen wat drinken en ik neem een mojito. Deze mojito bestond uit rum, met wat rum en nog wat rum. Oh en er zat ook een klein spoor van wat verdwaalde munt en limoen in. Nou. Ik ben dus echt niet vies van een beetje alcohol. Of zelfs een beetje veel.. Maar dit! Wowie. En dan nog ook in zo'n halve pul ook!

Toen ik dit eindelijk ophad na (serieus!) een uur hadden we nog tijd over. Om 2 uur gaat de nachtclub pas open en dan zouden we daarheen gaan. Op een gegeven moment komt er een vriend van de Franse Belg bij ons staan. Dit is een Nederlandse Belg met een grote mond en de andere jongen had van tevoren al enigszins aangegeven hier geen bijzonder geweldige klik mee te hebben. Wanneer de Franse Belg met de andere jongen wat eten gingen halen zat ik even alleen met de Belg. Een Thaise vrouw kwam op ons af en de Belg praatte een heleboel onzin met haar. Hij vroeg onder andere of ze een ladyboy was en zei daarna dat ik haar wel leuk vond. Hij vond het heel grappig, maar ik niet..

De Belg is zo'n jongen die een beetje aandacht komt zoeken maar ook heel lastig kan zijn. Toen we daar dan met zijn drieën stonden (de andere twee waren nog eten) kneep de Thaise vrouw hem in zijn borst. Hierop besloot hij hetzelfde te doen. Ze reageerde boos en zei dat hij dat niet moest doen. Ik reageerde dat ik dat inderdaad ook niet zo netjes vond omdat ik het niet hetzelfde vind om een (wannabe?) vrouw haar borst aan te raken wanneer zij een mannenborst had aangeraakt. De bimbo en ik zaten op één lijn, maar de Belg greep gewoon nog eens naar haar borst! Hij kreeg een paar klappen van de boze Thaise vrouw maar trok zich er niks van aan.

Daar zat ik dan. HALLO JONGENS? Gauw keek ik naar de twee anderen. Nog steeds stonden ze buiten op eten te wachten. Hmm. Zo ongemakkelijk dit. Gelukkig duurt het maar even en loopt de Belg richting de Thaise vrouw en is hij weg. De jongens komen terug en de rust is weer hersteld. Op een gegeven moment komt de Belg lachend met dezelfde Thaise vrouw aan, dus het zal wel opgelost zijn.

Om 2 uur gaan we naar de nachtclub. De Belg is de dames achterna gelopen in de club. Daar sta ik dan een beetje heen en weer te wiebelen. De muziek is bagger, maar we zijn gelukkig met een gezellig groepje. Alle mannen blijven desondanks uitgebreid naar me toe kijken. Het waren echt een portie geile mannen die moeite moesten doen om zich in de hand te houden. Bah.

Mannen zoeken oogcontact, maar ik kijk niet. Ze blijven iets te lang voor me staan, maar ik reageer niet. Ze doen maar. Een Thai dringt zich bij ons groepje op en komt steeds dichterbij me. Wanneer hij echt helemaal naast me staat en zonder gene uitgebreid naar me loert pakt iemand van achter mijn linkerhand. Is dit een reddingsactie? Vrolijk dans ik mee met de hand. Is dit de hand van de jongen die mee is? Voor nu boeit het even niet. Het is stukken minder creepy dan de Thai.

Dan komt er nog een hand bij van de andere kant en check ik van wie de hand is. Het is inderdaad die jongen. Oké prima. We dansen wel even vrolijk. Het is nog onduidelijk of hij het vooral goed bedoelde omdat die Thai te dichtbij kwam of dat hij echt geïnteresseerd is.

We dansen nog even door en de jongen blijft met zijn aandacht bij mij. Ik voel me fijn en op mijn gemak bij deze jongen. Op een gegeven moment gaat hij naar het toilet en vraagt hij de Franse Belg om op mij te letten. Heel lief.

Na een tijdje door te hebben gedanst ben ik echt moe en willen die jongen en ik eigenlijk wel gewoon naar huis. De Belg is nergens te bekennen en de Franse Belg blijft nog even dansen in de nachtclub.

Op weg naar "huis" stopt de jongen ineens. Hij ziet verderop politie en hij heeft geen helm op. Als het goed is zit er een helm in de scooter, maar we krijgen de scooter niet open. Een Thai stopt naast ons en vraagt of hij ons kan helpen. We zeggen dat er politie staat en we de helm nodig hebben. De Thai zegt "oh police. No helmet, no problem". We rijden verder en komen inderdaad langs de politie. De politie zegt niets en we kunnen gelukkig gewoon doorrijden. Had die Thai mooi gelijk :)

Bij onze kamers praten we nog wat. Het was heel gezellig maar over een paar uur is de jongen weg.

  • 08 November 2016 - 17:40

    Chris:

    Spannend! Wat kan je leuk schrijven, net of ik er bij ben. Ben benieuwd hoe het verder gaat! Succes met je spieren...

  • 09 November 2016 - 07:35

    Tamara :

    Dankjewel Chris! Leuk om te horen :) Ik hou je op de hoogte! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 7758

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 31 December 2016

Thailand

Landen bezocht: