Aankomst - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Tamara

03 November 2016 | Thailand, Phuket

Vanuit het vliegtuig zien we al delen van Thailand. Je kunt rotsgedeelten zien die in het heldere water liggen. Het ziet er zelfs vanuit het vliegtuig al heel mooi uit.

Als ik uit het vliegtuig ben merk ik nog niks. Ik had mijn trui al in de rugzak gestopt, maar het is even warm (of liever koud) als toen ik vanuit Keulen vertrok. Ik loop richting uitgang en krijg ineens een megaklap van de enorme benauwdheid die me tegemoet komt. Het is niet zozeer warm, maar vooral heel erg, enorm, bijna niet te doen, verschrikkelijk benauwd. Pffff. Even rustig door blijven ademen.

Buiten staat er al een Thai van de gym op me te wachten. Hij heeft een blaadje met mijn naam en ik reageer enthousiast. We lopen naar zijn auto die heel dichtbij staat en stappen in. Zo jongen! Da's nog eens een auto. Heeft 'ie rechtstreeks uit Tokio Drift gejat als je het mij vraagt. Dikke speakers overal, stickers, getuned.. Alles. Wowie.

Hij pakt netjes mijn backpack over en legt deze achterin de auto. Hij wijst dat ik links moet instappen. Oh. Blijkbaar hebben ze hier het stuur rechts. Oké. Dat-wist-ik-nog-niet nummer 1 dus.

We rijden. Het lijkt op Turkije, maar dan (NOG) een tikkeltje erger. Of 3. Aan de kant van de tegenliggers rijdt een grote bus met sirenes langs. Als ik vraag wat dat is, zegt de Thaise chauffeur dat het politie is. Oké..

Iets later komt er een sirene van achter ons aan. De Thaise chauffeur wijst en zegt "hospital". Had hij helemaal niet hoeven zeggen want er stond groot "Ambulance" op en die ambulance stond gewoon net zo lang in de file als wij. Arme kloot die een ambulance nodig heeft in deze buurt. Ik hoop stiekem dat ik hem in ieder geval nooit nodig zal hebben hier. Je kunt nog beter lopen. Nee zelfs kruipen naar het ziekenhuis. 5 minuten later heeft de ambulance 4 auto's ingehaald.

Omdat er overal files staan, is er een aftel bord bij de stoplichten. Hierop kun je precies zien hoelang het nog rood of groen is. Als die het nog zou doen tenminste. De meeste cijfers zijn niet meer te lezen omdat de lichten daar kapot zijn.

Ik kijk mijn ogen uit. Overal zijn huizen die een beetje vervallen zijn. Ze konden regelrecht uit het spookhuis zijn gekomen. Op een open plek tussen 2 van die wrakken staat ineens een groot poster met een enorm netjes, nieuw en modern appartement. Hahahahaha. Dat willen ze dan daar tussen gaan zetten? Hoe moet dat er in godsnaam gaan uitzien dan? Zouden ze daar zelf niet de humor van inzien?

Iets verder staat ineens een man tussen het gras aan een koe te trekken. Tja. Hier kan het allemaal. Er zitten mensen op scooters en motoren en ze rijden overal tussendoor. Ik gok dat het verplicht is om een helm te dragen, want de bestuurders hebben er vrijwel allemaal eentje op. Let op! Bestuurders! Want degene die tussen hun benen zit of staat en degene achterop zie je dus eigenlijk weer nooit met een helm op.

Ineens rijdt er een man langs op een scooter met uitbouw. Hij heeft gewoon een winkel aan zijn scooter gebouwd! Ik kan het niet beschrijven maar hoop er nog een foto van te kunnen maken als ik er weer een zie. Het kan echt allemaal hier.

Langs de weg staan mensen met kip (of iets dat er op lijkt en ik toch gewoon sowieso zal moeten proeven), kokosnoten, thee en andere dingen. Daar ga ik me nog lekker mee vermaken.

Na een rit vol files komen we aan bij de gym. Hier zie ik direct de eigenaar en krijg ik de sleutel voor mijn kamer en een rondleiding. De gym is buiten, maar dat maakt helemaal niks uit want je zweet je zo al helemaal kapot. Vanmiddag zal ik nog wat trainingsspullen moeten aanschaffen en morgen wil ik beginnen.

Dadelijk ga ik eens een rondje lopen door de buurt en neem ik mijn bikini mee. De eigenaar van de gym heeft me het zwembad al gewezen en daar wil ik eigenlijk wel graag zo snel mogelijk een duik nemen.

Ja. Vandaag wordt een chill dag. En morgen ga ik afzien als een malle..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 06 Nov. 2016
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 7770

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 31 December 2016

Thailand

Landen bezocht: